24 Temmuz 2017 Pazartesi

RİZE ARDEŞEN YÖRESEL YEMEKLER SOFRASI AÇILIŞI

Dolu Dolu bir Karadeniz yolculuğundan Merhabalar....

Okan Üniversitesi Gastronomi Böl. Bşk. Yrd. Doç. Dr. İlkay Gök hocamızın ve arenandfamily blogunun yazarı Sevgili arkadaşım Funda 'nın daveti ile İzmirli Yemek Blogu yazarları olarak Sevgili blogger dostum Lokumpilavı blogu yazarı Sevilay ile Ardeşen Belediyesi bünyesinde hizmet verecek olan Yöresel Yemekler Sofrası açılışına katıldık.
Yöresel Yemekler Sofrası , İstanbul Arnavutköy Belediyesinin önemli katkılarıyla tamamlanıp Gastronomi şenliği ile kalabalık bir davetli topluluğunun katılımıyla Belediye parkı Karadeniz sahil yolu yanında açıldı.
Ardeşen Belediyesinin ikinci sosyal tesisleri olan Ardeşen Yöresel Yemekler Sofrası, gün geçtikçe gelişen teknoloji ve şehirlere olan göç, tarım ve hayvancılığı sekteye uğratması özellikle Karadeniz bölgesinde insanları hazır gıdaya yönlendirerek, organik üretimden uzaklaştırması doğrultusunda, Karadeniz bölgesinde bilinen yöresel yemekleri yeni nesillere aktarılması hedefleniyor.

Ardeşen Belediye Başkanı Hakan Gültekin açılışda yaptığı açıklamada ;
"Belediyemiz bünyesinde oluşturduğumuz ve İstanbul Arnavutköy Belediye Başkanımız, hemşehrimiz Ahmet Haşim Baltacı beyin önemli katkılarıyla tamamlanan Ardeşen Yöresel Yemekler Soframızın açılışını bugün düzenlenen Gastronomi şenliğiyle tamamladık.
Doğu Karadeniz’de unutulmaya yüz tutan yöresel mutfağımız ve damak tatlarımız yeni nesillere aktarılmasında ön ayak olacak olan ve bölgemizin tek yöresel yemekler sofrası konumundaki yerleşkemizin açılış töreni ve Gastronomi şenliğimize uzaktan, yakından açılışımıza teşrif eden tüm davetlilerimize teşekkür ederim. " diye konuştu.

Ardeşenli bayanlar hep birlik olup evlerinde hazırladıkları yöresel lezzetleri ile tüm katılımcılara ve halka yetecek kadar masalar hazırlanmıştı. O kadar bol ve bereketliydi ki inanın o kadar kalabalığa rağmen bitmedi.
Çeşit çeşit Karadeniz yemeklerinden hepsini tadamadım bile aklımda kalan o kadar çok şey varki :(
Perde pilavı harikaydı pilavı tabiki de hamsiliydi. Mutlaka deneyeceğim.

Tadını çok merak ettiğim fakat yiyemediğim Un helvası  ve Süt Helvası :((

Hepsi inanılmaz lezzetliydi...
Bu güzel açılıştan sonra kalacağımız otele gittik. Oteli nasıl anlatsam bilemiyorum ama resimler birazcık da olsa sizlere yaşadığımız huzurlu geceyi anımsatır.
Otel odamızın karşısı yemyeşil çay ekili ve önünde pırıl pırıl akan Fırtına deresi...

Ve tarihi Kemer Köprüler...

Yemelere doyamadığımız Karedeniz yemeklerine Hanedan Suit Otel de de devam ettik.
Akşam yemeğinde yediğimiz Lahana sarması , Fasulye Kavurması mısır ekmeği , Izgara Alabalık ve Laz Böreği de nefisdi.
Karadenizdeyiz Çay tabiki  burada içilir ama bu manzarada nasıl lezzetli anlatamam...

Bu güzel organizasyon sayesinde tanıdığımız güzel insanlarla Hanedan Suit Otel Restourantında yemekte ve sonrasısında hoş sohbetler ettik.
İkinci günümüzde grubumuzla otelden ayrılarak Sahil cafenin nefis manzarasında kahvaltıya katıldık. Belediye başkanımız ve Eşide bizlerleydi yine çok keyifli ve lezzetli saatlerden sonra Çamlıhemşin ve Ayder yaylasına doğru yola çıktık.

Sahil Cafe de içtiğimiz Çay ve yediğimiz Muhlamada hepsi gibi çok lezzetliydi...

Ardeşen Çamlıhemşin yolundan 65 km'de Çamlıhemşin'e ulaştık. Çamlıhemşin çıkışında yol ikiye ayrılıyor, soldan gidildiğinde Ayder yaylasına, sağdan gidildiğinde Zilkale'ye gidiliyor. Önce Ayder Yaylasına çıktık. Sonasında tekrar geri dönerek Fırtına Vadisi'nde yeşillikler içinde Fırtına deresi boyunca giden 12 km'lik çok keyifli bir yolculuk sonrası Zilkale'ye ulaşılıyor.

Önce Ayder  yaylasına çıktık. Ayder yaylasında Gelin Tülü Dereside gerçekten pırıl pırıl ve tül gibiydi...

Rize'nin Çamlıhemşin ilçesinin 12 km güneyinde bulunan Zilkale, dağların arasında, Fırtına deresinden 100 m yükseklikte (deniz seviyesinden 750 metre) konumu ve çok iyi korunmuş büyüleyici güzellikte bir yapı...

Bu güzel gezinin sonunda İzmir Ekibi olarak grup arkadaşlarımız ile vedalaşıp, ayrılarak Rize 'de bizleri davet eden Rize Liman Lokantasına doğru yola çıktık.

Rize Liman Lokantası Sahibi İsmail Beyin samimi ev sahipliği ile harika lezzetler tatdık. o Kavurma ve kuru fasulyenin tadı müthişdi. Pirinç pilavı desem o nasıl bir tereyağ lezzeti , önce tereyağını kızartıp sonra pirinç eklenerek pişirilmiş. Tüm yemekler ve yoğurt, bal ve Sütlaç hepsi efsaneydi...
Rize Liman Lokantasında yemekler, tencereler ve tepsiler ile kendi özel odun ateşi fırınlarında pişiriliyor ve özellikle Kavurma öğlen saatlerine doğru bitiyormuş. Rize'liler Sabah saat 9 ' da kavurma yemeye geliyorlarmış.
Kısmet olur da bir daha gidersem et sever biri olarak sabah kahvaltısında Rize Liman Lokantasında kavurma yemek istiyorum...
Bu güzel davet ve nefis yemekler için İsmail Bey'e çok çok teşekkür ederim.

Yemeklerimizi yedik ve Rize'den ayrılarak düştük yollara Trabzon havaalanına uçak saatimizi koştur koştur yetiştik.
Canım blogger dostlarımla, keyifli ve bol sohbetli  uçak yolculuklarıyla güzel İzmir'imize döndük. Yeni gezilere inşallah canlarım :)

Bu güzel Organizasyonda emeği geçen Ardeşen Belediye Başkanımıza , Sevgili Eşine , Okan Üniversitesi Gastronomi Böl. Bşk. Yrd. Doç. Dr. İlkay Gök hocamıza , arenandfamily blogunun yazarı Sevgili arkadaşım Funda 'ya ve tanıştığım tüm güzel arkadaşlara çok çok teşekkür ederim. Çok keyifli ve lezzetli iki gün geçirdik. Çok güzel arkadaşlar , dostlar edindik. Emeklerine sağlık.

Ardeşen'e Yöresel Yemekler Sofrası hayırlı uğurlu olsun,  Karadeniz bölgesinde bilinen yöresel yemekleri yeni nesillere aktarılması ile Ardeşen'e çok büyük katkılarının olacağına inanıyorum, yolu açık olsun...

Yeni geziler ve Lezzetlerle görüşmek dileğiyle,